In december 2020 vroegen wij onze klanten om feedback op onze dienstverlening. Het resultaat? Een Net Promoter Score van 27. Een mooie score die een stuk hoger ligt dan het gemiddelde in de financiële dienstverlening.

In december 2020 hebben wij een NPS-onderzoek uitgevoerd, waarbij 11% van onze klanten anoniem een vragenlijst heeft ingevuld. De hoofdvraag was: “Hoe waarschijnlijk is het dat je Salure zou aanbevelen aan een vriend of collega?” Klanten konden hierbij een cijfer geven tussen de 0 en 10. Daarnaast konden klanten ook laten weten wat we op dit moment goed doen en wat we nog kunnen verbeteren.

Wat is NPS?

NPS (Net Promoter Score) is een wereldwijd gebruikte onderzoeksmethode voor het meten van klanttevredenheid en loyaliteit. De NPS wordt gemeten met een schaal van 0 tot 10. Wie een 9 of 10 geeft, is een ‘promoter’, wie een 7 of 8 geeft een ‘passive’ en wie een score tussen 0 en 6 geeft, is een ‘detractor’. De NPS is het percentage ‘promoters’ min het percentage ‘detractors.’ De daaruit volgende score kan als volgt worden geïnterpreteerd: 

  • -100 – 0: de dienstverlening heeft verbetering nodig;
  • 0 – 30: de dienstverlening is goed;
  • 30 – 100: de dienstverlening is geweldig, waarbij een score vanaf 70 ‘world-class’ wordt genoemd.

Wat is een 'normale' Net Promoter Score?

Net Promoter Scores verschillen sterk per branche. In een branche waar tekorten zijn op de arbeidsmarkt, ligt de NPS vaak lager doordat er niet genoeg mensen zijn om het gevraagde werk te kunnen doen. Zo is de gemiddelde NPS in de bouw -11, terwijl in de financiële dienstverlening de NPS-score gemiddeld 8 is.

Resultaten Salure

Allereerst zijn we erg blij met de 8 die we gemiddeld kregen op de vraag: “Hoe waarschijnlijk is het dat je Salure aan zou raden aan een vriend of collega?” De reacties op deze vraag waren als volgt verdeeld:

  • 38% gaf een 9 of 10
  • 51% gaf een 7 of 8
  • 11% gaf een score tussen 0 en 6

Op basis van deze percentages komen we uit op een Net Promoter Score van 27. Een mooie score, die boven het gemiddelde in onze branche ligt. 

Positieve feedback

Om een goed beeld te krijgen van de ervaringen van onze klanten, hebben we ze om extra feedback gevraagd. We zijn blij met de overwegend positieve reacties. Deze pluspunten werden het vaakst genoemd:

  • Prettige samenwerking met korte lijnen: Veel klanten noemden onze specialisten behulpzaam, meedenkend en flexibel.
  • Deskundigheid: Salure heeft veel inhoudelijke kennis op gebied van payroll en AFAS-functionaliteiten.
  • Kwaliteitsbewaking: Klanten hebben veel vertrouwen in de kwaliteit van onze diensten. Door middel van extra controles en het snel ingrijpen bij afwijkingen, wordt een juiste en tijdige administratie gewaarborgd.

Wensenlijst van klanten

Ook waren er een aantal wensen van onze klanten, waar we dit jaar mee aan de slag gaan:

  • Beschikbaarheid van specialisten verhogen.
  • Communicatie in multidisciplinaire projecten verbeteren.
  • Meer kennis delen met klanten.

Samen slim vooruit in 2021

We stellen deze feedback op prijs en gaan aan de slag met de verbeterpunten. Zo hebben we al stappen gezet om ervaren project managers aan onze teams toe te voegen. Ook gaan we nieuwe projectmethodes testen om de samenwerking tussen onze afdelingen te optimaliseren.

Om de beschikbaarheid van onze specialisten te verbeteren, zijn we actief op zoek naar nieuwe collega’s voor onze afdelingen salarisadministratie, functioneel beheer en consultancy. Ook dit jaar verwachten we hard te groeien.

Ten slotte zijn we vorig jaar begonnen met het maken van informatieve webinars. Dit willen we dit jaar verder uitbreiden, zodat onze klanten altijd op de hoogte zijn van de mogelijkheden in AFAS en de laatste wet- en regelgeving.

Is er een onderwerp dat je in zo’n webinar zou willen terugzien? Laat het ons dan weten via info@beta.salure.nl.